S.A.F.A.R.I. (Stimularea Abilitatilor Financiare si Antreprenoriale prin Reteaua Internet

Oras: Buzau-Ramnicu Sarat
Domeniu: Educatie financiara
Organizatie: Fundatia Romana pentru Persoane cu Handicap Vizual "Prietenii Nevazatorilor"

Website:
www.frphv.ro
Adresa:
Bucuresti, str.Gradistea nr.10, bl.101, sc.2, ap.19, sect.4
Telefon:
0216866152
Mobil:
0721207045
Fax:
0216866152
Reprezentant legal:
Laura Stifter
Coordonator proiect:
Dan Stifter
Descrierea organizatiei
FRPHV are misiunea de a sprijini persoanele nevazatoare, dar si cu alte dizabilitati, in procesul dezvoltarii si integrarii lor socio profesionale; fundatia s-a infiintat in anul 1999.
Principalele programe organizate: cercetare piata acces servicii financiare (234 participanti), spectacol caritabil dedicat Zilei Nevazatorilor (180 participanti), proiect voluntariat in sectorul public (25 elevi si studenti cu dizabilitati).
Grupul tinta in care FRPHV este vizibila: persoanele cu dizabilitati
Impactul produs de organizatie
Solidaritatea in combaterea discriminarii – 23 de elevi ai Colegiului National Ghe Lazar sprijina actiunile fundatiei noastra destinate afirmarii persoanelor nevazatoare.
Implicarea sociala si civica a tinerilor cu dizabilitati – 12 tineri cu dizabilitati cuprinsi intr-un program de voluntariat in institutiile publice
Directiile de dezvoltare in urmatorii 3 ani: sprijinirea integrarii profesionale, a antreprenoriatului si voluntariatului tinerilor cu dizabilitati
Bugetul anual al organizatiei (RON)
5.000
Instrumentele care asigura transparenta organizatiei
Conform noii politici de transparenta si informare, incepand cu anul 2012 FRPHV isi publica pe site-ul propriu datele financiare si rapoartele anuale de activitate.
Toate sponsorizarile primite de catre FRPHV sunt in baza contractelor de sponsorizare in care sunt specificati termenii si modalitatile de informare cu privire la utilizarea sumelor.
In ceea ce priveste donatiile, pana in present acestea provin doar de la membrii fondatori, acestia participand in mod direct la actele decizionale privind destinatia sumelor donate.
La cererea donatorilor sau sponsorilor fundatia are posibilitatea  editarii de rapoarte periodice privind utilizarea fondurilor si necesarul de finantare pentru proiectele in derulare.
Recomandare
Cel mai important proiect implementat de FRPHV il reprezinta “Voluntariatul in sectorul public ca mijloc de insertie profesionala a tinerilor cu dizabilitati” (proiect ongoing). Proiectul a fost inceput in luna noiembrie 2014 si se intentioneaza derularea lui pe termen nelimitat. Locul de desfasurare: Bucuresti. 
Parteneri in proiect sunt: Agentia Nationala a Functionarilor Publici, Universitatea Bucuresti, Directia Generala de Asistenta Sociala a Municipiului Bucuresti, Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului sector 6, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca.
Bugetul proiectului este de 4.500RON.
Pana in present avem 12  tineri cu dizabilitati (elevi si studenti) inscrisi in program si care desfasoara actiuni de voluntariat in centre sociale si departamente administrative ale institutiilor publice partenere in proiect.
Actiunile programului sunt publicate atat pe site-ul fundatiei (www.frphv.ro) cat si pe pagina proprie de facebook.
Nevoia identificata
Proiectul raspunde necesitatilor de informare si dezvoltare a abilitatilor financiare si culturii antreprenoriale in randul tinerilor cu dizabilitati, programele educationale actuale nefiind calibrate pe specificul acestei categorii de tineri din perspectiva financiara, sociala si legislativa. 
Consecinta? Nivelul scazut de cunostiinte financiare si initiative antreprenoriale in randul tinerilor cu dizabilitati!
Programul educational nonformal (nu necesita acreditare) propus intr-un format online, accesibilizat pentru persoanele cu dizabilitati, va pune accent pe  stimularea potentialului socio uman al acestor tineri si explorarea unor idei si oportunitati antreprenoriale de catre acestia.
Scopul proiectului
Initierea tinerilor cu dizabilitati in domeniul financiar bancar.
Propunem un curs accesibilizat de educatie financiara si antreprenoriala editat in fisiere AVI postate pe retelele online ale FRPHV si partenerilor si un site crowdfunding destinat motivarii spiritului antreprenorial al cursantilor.
Obiectivele proiectului
Obiectivele proiectului sunt:
1.	Cresterea accesului la educatia financiara prin atragerea a 200 tineri cu dizabilitati in programul educational nonformal   –  formatul cursurilor si posibilitatea accesarii lor de la domiciliul beneficiarului prin retele online va raspunde atat nevoii de accesibilizare informationala, cat si problemei de mobilitate fizica specifica persoanelor cu dizabilitati a caror eventuala deplasare la o sala de curs ar fi in general inconfortabila.    
2.	Incurajarea initiativelor antreprenoriale prin sprijinul acordat  in elaborarea a minim 3 proiecte pentru accesare granturi sau microfinantari in vederea dezvoltarii unor mici afaceri, obiectiv ce va conduce si la cresterea increderii in fortele proprii si a stimei de sine.
3.	Infiintare site crowdfunding – forma alternativa de finantare a proiectelor initiate de catre tinerii cu dizabilitati si totodata un mijloc de stimulare a intrajutorarii la nivelul comunitatii.
Grupul tinta vizat
Proiectul vizeaza tinerii cu dizabilitati cuprinsi in segmentul de varsta 16-24 ani. Estimam un numar de 200 (100F si 100M) beneficiari, respectiv:
100 elevi licee speciale (45F si 55M) cu varsta 16-18 ani: 30 Buc, 20 Buzau, 25 Iasi, 25 Cluj
50 elevi postliceala speciala (25F si 25M) cu varsta 18-21 ani: 25 Buc,15 Cluj, 10 Arad
50 studenti (30F si 20M) cu varsta < 24 ani: 25 Buc, 15 Cluj, 10 Iasi
Activitatile si calendarul proiectului
Proiectul este nou si va dura 6 luni (oct.2015-mar 2016), cursurile inregistrate vor fi difuzate 4 luni de 3 ori pe saptamana (luni-miercuri-vineri in postari de 20’ fiecare)  in perioada dec 2015- mar 2016, perioada in care se va furniza si consilierea antreprenoriala.
Activitatile proiectului:
OBIECTIV 1
	Stabilirea formatului de curs (subiecte, invitati, etc.)
	Configurarea retelelor prin care se vor transmite cursurile pentru contorizarea, masurarea si monitorizarea beneficiarilor  pe sex, varsta, timpi de vizualizare, localitate, statut: elev, student sau absolvent
	Productia, montajul si inregistrarea cursurilor
	Conferinte si comunicate de presa privind lansarea si incheierea proiectului
	Actiuni BTL de promovare a proiectului: direct mailing, comunicate media, articole, etc.
	Evaluarea abilitatilor financiare dobandite prin test final de cunostiinte financiare

OBIECTIV 2
	Informarea beneficiarilor privind programele de finantare interne si externe
	Prezentarea a 16 mici afaceri de success (unul pe saptamana) si oportunitatea lor pentru piata din Romania
	Asistenta in dezvoltarea, selectarea si propunere spre finantare a minim 3 proiecte initiate de tinerii cu dizabilitati, din care minim unul prin platforma crowdfunding 

 OBIECTIV 3
	Rezervare domeniu site crowdfunding
	Selectie platforma gazduire site
	Configurare si continut site
	Intocmire proceduri de utilizare site
	Promovarea interna si externa a site-ului
Echipa implicata in desfasurarea proiectului
Dan Stifter (Coordonator proiecte FRPHV): 
-	managementul proiectului
-	elaboreaza suporturile de curs 
-	organizeaza si sustine cursurile de educatie financiara 
-	asigura consilierea antreprenoriala

Razvan Ciule (administrator site FRPHV):
-	administreaza site-ul si pagina FB a proiectului
-	incarca datele si informatiile proiectului
-	configureaza si administreaza site-ul de crowdfunding  
Mircea Bratosin ( responsabil PR FRPHV): 
-	coordoneaza actiunile de promovare si publicitate ale proiectului
-	colaboreaza cu partenerii la redactarea strategiei de comunicare 
Cristina Scraba (jurist CNDR):
-	gestioneaza si avizeaza toate raporturile juridice ale fundatiei cu referire la proiect
-	furnizeaza asistenta juridica tinerilor cu dizabilitati care doresc lansarea in antreprenoriat
Cristina Enache (contabil FRPHV):
-	urmareste incadrarea bugetara a proiectului
-	administreaza si autorizeaza tranzactiile (prin cont si cash) necesare derularii proiectului
Parteneriate locale (pentru proiect)
Fundatia are ca partener principal in proiectul SAFARI, Consiliul National al Dizabilitatii din Romania (CNDR) care va sprijini partea de realizare a cursurilor sub forma emisiunilor (filmari, montaje, accesibilizari vizuale, mimico-gestuale, etc.) prin logistica si platforma media a organizatiei (Observatorul.ro). Toate etapele tehnice de realizare a emisiunilor vor fi efectuate de personalul Observatorul.ro in regim de voluntariat.
CNDR va avea un rol important si pe partea de advertising, promovand proiectul prin canalele de media administrate: publicatia online si posturile proprii de radio si tv ce au ca grup tinta persoanele cu dizabilitati.
Al doilea partener in cadrul proiectului este Federatia Nationala a Asociatiilor Persoanelor cu Dizabilitati, al carei rol va fi de a asigura promovarea si transmiterea informatiilor legate de proiect prin canalele proprii de comunicare (site si pagina de facbook).
Colaborare cu voluntari (pentru proiect)
Proiectul va beneficia de suportul unui numar de 9 voluntari din cadrul FRPHV si 6 voluntari CNDR, care vor asigura furnizarea urmatoarelor tipuri de activitati:
Asistent manager – 			1 voluntar (membru FRPHV) * 48h * 15RON/h= 720RON
Contabilitate – 				1 voluntar (membru FRPHV) * 24h * 25RON/h = 600RON
Asistenta juridica – 			1 voluntar (membru CNDR) * 12h * 50RON/h = 600RON
Operator filmare – 			1 voluntar (staf CNDR) * 72h * 55RON/h = 3.960RON
Productie, montaj emisiuni – 		2 voluntari (staf CNDR) * 72h * 40RON/h = 5.760RON
Accesibilizare mimico gestuala cursuri – 1 voluntar (staf CNDR) * 24h * 25RON/h = 600RON 
Subtitrare cursuri – 			1 voluntar (staf CNDR) * 24h * 35RON/h = 840RON
Adaptare si incarcare retea IT proprie – 	1 voluntar (staf CNDR) * 24h * 35RON/h = 840RON
Animatori proiect – 			6 voluntari (membrii FRPHV) * 10h * 15RON/h = 900RON
Echivalenta materiala a contributiei voluntarilor este de 14.820RON si 432 ore.
Bugetul proiectului - descarca template-ul aicifisiere/1390Buget proiect FRPHV.xls
Metodologia de evaluare - consultaţi exemple de indicatori de performanţă şi metode de măsurare a impactului în comunictate şi la nivelul organitaţiei.
Proiectul va utiliza un set de indicatori de eficienta si rezultat care sa reflecte gradul de atingere a scopului si obiectivelor proiectului, astfel (toti indicatorii iau in calcul doar utilizatorii cu varsta 16-24 ani):

1.	Grup tinta: 200 tineri cu dizabilitati (sursa verificare – corespondenta cu institutiile de invatamant si direct mail-uri)
2.	Nr total utilizatori (minim o accesare) – 180 utilizatori (contorizare aplicatie)
3.	Nr utilizatori fideli (timpi de vizualizare program > 240 minute) – 50 utilizatori (raport aplicatie)
4.	Nr. utilizatori inscrisi la testul de cunostiinte financiare – 120 utilizatori (contorizare aplicatie) 
5.	Peste 35% raspunsuri corecte la testul de cunostiinte financiare – 20 utilizatori (raport aplicatie)
6.	Nr proiecte antreprenoriale initiate – minim 3 (acorduri de consiliere semnate)
7.	Efortul financiar mediu per utilizator: valoare proiect/numar utilizatori fideli  (date financiare si numar utilizatori)
8.	Numar proiecte de succes prezentate in cadrul programului – 16 (monitorizare emisiuni)
9.	Nr produse financiare prezentate in cadrul programului – 20 produse ( monitorizare emisiuni)
10.	Nr. Q&A – minim 15 ( corespondenta intre utilizatori si echipa de proiect)
Copie după actul constitutiv, cu legalizarefisiere/1390Act constitutiv FRPHV.pdf
Copie după statut, cu legalizarefisiere/1390Statut FRPHV.pdf
Copie după hotărârea de înfiinţare emisă de tribunalfisiere/1390Hotarare infiintare FRPHV 001.jpg
Copie după certificatul de înregistrare în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilorfisiere/1390Certificat inscriere mentiuni 001.jpg
Copie după certificatul de înregistrare cod fiscalfisiere/1390Certificat inreg fiscala Fundatie 001.jpg
Document care sa ateste reprezentantul legal al organizatieifisiere/1390Act aditional Statut 001.jpg
Act de indentitate al reprezentantului legalfisiere/1390CI LAURA STIFTER 001.bmp
Actul de infiintare / Actul de functionarefisiere/1390
Avizul Conform eliberat de Ministerul Invatamantuluifisiere/1390

Criterii de eligibilitate

Aplicantul este o institutie eligibila - ONG, institutie invatamant
Perioada de desfasurare este eligibila - incepand cu septembrie, cel putin 4 luni de proiect
Domeniul de activitate al proiectului este educatia non-formala - uneori este incadrat gresit ca sa mearga spre evaluare
Finantatorii secundari ai proiectului nu sunt institutii financiar-bancare - obligatoriu
Nu exista alti finantatori institutionali sau companii cu statutul de finantatori sau parteneri unici/principali - obligatoriu
Bugetul a respectat modelul de buget propus de organizator. - sa fie pe template-ul nostru - nu e neaparat un criteriu de excludere, dar va rog mentionati in comentarii, ca sa le sesizam in scris
Suma solicitata este cea maxim acceptata de organizator - 45.000 lei - Se pot cere ajustari ulterioare, daca e putin mai mare sau mai mica de 45.000 (< sau > 2 mii) - doar sa scrieti la comentarii despre ce e vorba
Contributia organizatiei aplicante in proiectul propus este de minimum 20% din valoarea proiectului. - daca e 18-19% putem trece cu vederea, dar mentionati in comentarii ca sa-i mai punem la treaba putin
Resursele umane reprezinta maxim 60% din valoarea bugetului total - Se pot cere ajustari ulterioare, daca e putin mai mare sau mai mica (78-82%)
Costurile directe reprezinta maxim 80% din valoarea bugetului total - Se pot cere ajustari ulterioare, daca e putin mai mare sau mai mica (78-82%)
Costurile indirecte reprezinta maxim 50% din valoarea bugetului total - Se pot cere ajustari ulterioare, daca e putin mai mare sau mai mica (48-52%)
Organizatia aplicanta are experienta de minimum 2 ani in deservirea grupurilor tinta. - obligatoriu - vedeti data infiintarii, de pe hotararea de infiintare (NU din CIF) - deci trebuie sa fie fiintata cel mai tarziu la 1 iulie 2014
Organizatia aplicanta este acreditata in acordarea serviciilor propuse in proiect (acolo unde acreditarea este necesara) - trebuie verificat in statut/ act constitutiv
Documentele organizatiei/ institutiei aplicante trebuie sa fie complete si autentice (cu legalizare/autentificare) - vedeti in regulament lista documentelor obligatorii pt fiecare dintre cele 3 tipuri de aplicanti - listele difera
declara un buget anual al organizatiei de 5000 RON; nu e clar la ce anume se refera; trebuie clarificat in etapa urmatoare

Jurizare 1

C1
C1. Descrierea si impactul organizatiei - Cele mai importante activitati ale organizatiei sunt in concordanta cu proiectul propus, rezultatele proiectelor anterioare sunt cuantificabile. Aplicantul dovedeste stabilitate financiara, tinand cont de bugetul anual al organizatiei.
C2
C2. Utilizarea transparenta a fondurilor - Organizatia aduce dovezi de raportare transparenta a rezultatelor anterioare si, implicit, a fondurilor obtinute de la parteneri si colaboratori.
C3
C3. Recomandare - Organizatia a mai desfasurat un proiect similar sau din aceeasi categorie de proiecte. Rezultatele satisfac obiectivele proiectului, iar bugetul folosit este proportional cu numarul de beneficiari si impactul in comunitate.
C4
C4. Nevoia identificata - Problema expusa este clar descrisa, importanta pentru comunitate si se incadreaza in domeniul de activitate mentionat. Se precizeaza ce beneficii aduce acest proiect in comunitate si cum influenteaza proiectul problema identificata, astfel incat sa diminueze nevoile societatii.
C5
C5. Scopul si obiectivele proiectului – Stabileste clar scopul. Obiectivele sunt specifice, masurabile, realizabile si realist de atins cu resursele alocate si in timpul planificat.
C6
C6. Grupul tinta - Descrie clar si concret grupul tinta (numar, caracteristici si zona). Explica cum se face selectia beneficiarilor. in cazul in care este vorba despre continuarea unui proiect existent, se dau date despre modul in care a evoluat numarul persoanelor sustinute si selectia grupului tinta.
C7
C7. Activitatile si calendarul proiectului - Activitatile sunt descrise clar si in mod logic, in ordinea desfasurarii lor. Activitatile sunt in concordanta cu scopul si obiectivele proiectului. Abordarea si strategia folosite vor face ca proiectul sa obtina maximum de rezultate cu minimum de resurse.
C8
C8. Echipa de proiect– Resursele umane alocate au abilitatile necesare pentru atingerea obiectivelor. Exista specialisti (si voluntari) in zonele de interventie pentru beneficiari.
C9
C9. Parteneriate – Descrie clar in ce constau parteneriatele cu autoritati/ organizatii/ institutii (de preferinta locale). acestea avand un rol important la atingerea obiectivelor proiectului. 
C10
C10. Voluntari - Colaboreaza cu voluntari pentru economie de resurse financiare si responsabilizarea altor cetateni din comunitate. Descrie clar rolul acestora, timpul alocat în proiect şi echivalenţa materială a contribuţiei lor (de verificat daca valoarea acestei „contributii” este inclusa si in buget, la „contributie proprie”)
C11
C11. Bugetul solicitat este de 45.000 lei si este realizat conform modelului de buget oferit de Raiffeisen Bank. Exista contributii proprii (sau din partea altor finantatori, in bani, produse sau servicii) si sunt in proportie de minimum 20% din totalul bugetului propus. Cheltuielile eligibile sunt in proportia admisa de regulament (maxim 70% resurse umane, maxim 80% costuri directe si maxim 50% costuri indirecte). Nu se admit investitii in sedii sau constructii, nici costuri de chirie a sediului asociatiei. Se furnizeaza o descriere clara si transparenta a principalelor categorii de costuri. Fondurile pentru care se solicita finantare sunt realiste, rezonabile si esentiale pentru ducerea proiectului la bun sfarsit. Rezultatele satisfac obiectivele proiectului, iar bugetul folosit este proportional cu numarul de beneficiari si impactul in comunitate.
C12
C12. Evaluarea rezultatelor proiectului - Prin ce modalitate si in ce masura proiectul deserveste beneficiarii identificati. Se mentioneaza ce beneficii aduce acest proiect in comunitate si cum influenteaza proiectul problema identificata, astfel incat sa diminueze nevoile societatii.
Rezultatele sunt specifice, realizabile si focalizate pe cresterea autonomiei si independentei grupului tinta. In cazul in care este vorba despre continuarea unui proiect existent, se specifica cum se vor imbunatati rezultatele anterior obtinute. Se prezinta metode clare de masurare a impactului proiectului in comunitate si modalitati de continuare a proiectului
C13
C13. Anexe – Documentele organizatiei sunt complete si autentice. Aplicantul are minimum 2 ani de experienta in deservirea grupurilor tinta (la momentul depunerii propunerii de proiect), conform actului de înfiintare. Domeniul de activitate al proiectului corespunde cu cel pentru care organizatia aplicanta este autorizata (descris in statut). 
Medie:

Medie: 0