Regulament 2012

Programul de Granturi „Raiffeisen Comunitati”, aflat la cea de-a doua editie, este primul de acest gen de pe piata bancara romaneasca.

Programul reprezinta un concurs online de proiecte de responsabilitate sociala, de dimensiuni mici sau mijlocii, derulate de organizatii neguvernamentale, scoli sau spitale in localitatile in care Raiffeisen Bank SA isi desfasoara activitatea. Scopul principal al programului este de a incuraja organizatiile si institutiile din Romania sa dezvolte si sa implementeze programe de responsabilitate sociala in beneficiul comunitatii, care sa duca la imbunatatirea nivelului de trai din Romania.

Prezentul regulament prezinta informatii despre modul de implementare a activitatilor ce vor fi intreprinse in cadrul Programului de Granturi „Raiffeisen Comunitati” (denumit „Programul” sau „Programul de Granturi”), pe toata perioada desfasurarii lui. De asemenea, regulamentul cuprinde o serie de reguli ce trebuie respectate pentru participarea in cadrul acestui program.

Sumar:

SECTIUNEA 1. Procesul de inscriere in Program

SECTIUNEA 2. Perioada de desfasurare

SECTIUNEA 3. Buget de finantare

SECTIUNEA 4. Criterii de participare

SECTIUNEA 5. Criterii de eligibilitate

SECTIUNEA 6. Criterii de selectie

SECTIUNEA  7. Conditii de acordare a finantarii

SECTIUNEA 8. Alte drepturi si obligatii

__________________________________________________________________________________

SECTIUNEA 1. Procesul de inscriere in Program:

|nscrierea se face pe blogul Raiffeisen Comunitati (www.raiffeisencomunitati.ro), unde se desfasoara Programul de Granturi, respectand urmatorii pasi:

– accesati www.raiffeisencomunitati.ro;

– intrati in sectiunea „Program de granturi

– va inregistrati cu un cont nou (daca nu aveti deja);

– dupa inregistrare, veti primi un email cu mesajul „Va multumim pentru inregistrare. Un e-mail a fost trimis pe adresa dumneavoastră de mail, vă rugăm să daţi click pe link-ul pentru activarea contului. Vă mulţumim!”;
– accesati link-ul transmis de Raiffeisen Comunitati (raiffeisen.comunitati@raiffeisen.ro) pe adresa de e-mail cu care v-ati inregistrat, pentru a va activa contul nou creat;
– va fi afisata o pagina cu mesajul „Felicitari, contul dumneavostră a fost validat” si mai jos optiunea „Log In” (conecteaza-te).

__________________________________________________________________________________

SECTIUNEA 2. Perioada de desfasurare

2.1 Etape – Programul de Granturi se va desfasura in perioada 02 iulie – 17 septembrie 2012 inclusiv, in trei etape:

Etapa I: 02 – 20 iulie 2012 – depunerea scrisorilor de intentie

Etapa a II-a: 6 august – 24 august 2012 (inclusiv) – depunerea propunerilor de proiect

Etapa a III-a:  27 august – 17 septembrie 2012 (inclusiv, pana la ora 17.00) votarea proiectelor finale (ramase pe lista scurta) de catre publicul larg

 

2.2 Termene de anuntare a castigatorilor:

Lista proiectelor care au trecut de „Etapa I” va fi anuntata pe data de 6 august 2012.

Lista proiectelor care au trecut de „Etapa a II-a” va fi anuntata pe data de 27 august 2012.

Lista proiectelor câstigatoare, desemnate in cadrul „Etapei III” va fi anuntata la data de 19 septembrie 2012.

__________________________________________________________________________________

SECTIUNEA 3. Buget de finantare

3.1 Bugetul total al Programului de Granturi este de 100.000 (unasutamii) EUR (echivalent in RON). Dupa incheierea ultimei etape, se vor desemna drept castigatoare cele mai votate „x” proiecte, pana la epuizarea bugetului total.

3.2 Bugetul solicitat pentru fiecare proiect inscris trebuie sa fie de maximum 5000 de euro (cinci mii de euro). De asemenea, in scrisoarea de intentie trebuie atasat bugetul total necesar pentru proiect, cu sumele alocate din contributie proprie sau din alte surse de finantare.

__________________________________________________________________________________

SECTIUNEA 4. Criterii de participare

Pentru a participa la Programul de granturi, aplicantul trebuie sa depuna online un formular tip de scrisoare de intentie (vezi 4.1), respectand criteriile de eligibilitate (detaliate in sectiunea 5). Daca proiectul depus trece de prima etapa de selectie, aplicantul trebuie sa depuna online formularul tip de proiect detaliat (vezi 4.1), respectand criteriile de eligibilitate (detaliate in sectiunea 5).

Daca proiectul trece si de aceasta a doua etapa de selectie, acesta va intra pe lista scurta de proiecte ce va fi supusa votului public (vezi 4.2).

4.1 Procesul de selectie (etapele I si II)

Primele doua etape presupun completarea in intregime a formularelor disponibile online, in sectiunea „Program de granturi” de pe www.raiffeisencomunitati.ro. Formularele contin campuri de completat in limba romana cu un numar limitat de caractere, care nu poate fi depasit. Atentie, odata trimise, formularele de finantare nu mai pot fi modificate!

Etapa I 02 – 20 iulie 2012 depunerea scrisorilor de intentie

Scrisorile de intentie depuse dupa expirarea termenului de inscriere pentru fiecare etapa de aplicatie nu vor fi inregistrate, implicit nu vor fi luate in considerare.

Dupa incheierea perioadei de depunere a scrisorilor de intentie, acestea vor fi evaluate de catre voluntari interni, pe criterii de eligibilitate, in perioada 23 iulie – 3 august 2012, dupa care participantii vor fi instiintati pe e-mail daca scrisoarea de intentie depusa a fost acceptata sau respinsa.

ATENTIE – Bugetele propuse de aplicant pot fi ajustate de Raiffeisen Bank SA, in functie de criteriile de eligibilitate impuse cu privire la cheltuielile acceptate pentru finantare (vezi 5.3)

Etapa a II-a: 6 august – 24 august 2012 – depunerea propunerii de proiect (numai de catre organizatiile ramase pe lista scurta)

Propunerile de proiect depuse dupa expirarea termenului de inscriere pentru fiecare etapa de aplicatie nu vor fi inregistrate, implicit nu vor fi luate in considerare.

Completarea si transmiterea propunerii de proiect de catre aplicant reprezinta acceptul implicit al acestuia ca informatiile furnizate pot fi afisate pe blogul Raiffeisen Comunitati (mai putin documentele organizatiei/ institutiei si bugetul anual al aceteia), pentru publicul larg care urmeaza sa voteze proiectul preferat.

ATENTIE – Pentru completarea acestui formular reprezentand propunerea de proiect, aplicantii trebuie sa foloseasca, la inregistrarea pe blog, userul si parola folosite la depunerea scrisorilor de intentie, intrucat sistemul permite accesul in program numai a userilor ramasi in concurs.

Pe perioada depunerii propunerilor de proiect, acestea vor fi evaluate de catre Raiffeisen Bank SA, pe criterii de eligibilitate, iar la finalul acestei etape participantii vor fi instiintati pe e-mail daca propunerea de proiect depusa a fost acceptata sau respinsa.

4.2 Votarea proiectelor (etapa a III-a)

Etapa a III-a: 27 august – 17 septembrie 2012proiectele ramase in cursa dupa selectia propunerilor de proiect, pot fi votate online de catre publicul larg (orice persoana care si-a creat un cont valid pe blogul Raiffeisen Comunitati)

Fiecare utilizator inregistrat pe blogul Raiffeisen Comunitati poate vota un singur proiect, o singura data.

Cum se poate vota un proiect?

–          inscrerea pe situl www.raiffeisencomunitati.ro (conform Sectiunii 1 din prezentul regulament);

–          click pe “Log In” unde reintroduceti numele de utilizator si parola;

–          click pe Proiecte propuse;

–          se va deschide o harta unde aveti posibilitatea sa vizualizati proiectele distribuite pe judetele in care se desfasoara. Sub harta, puteti vedea toate proiectele din concurs, in ordinea voturilor obtinute (click pe “Afiseaza toate proiectele“). De asemenea, le puteti selecta si in functie de categoria din care fac parte (servicii sociale, sanatate, sport, protectia mediului si educatie).

–          butonul de votare se gaseste in fata titlurilor proiectelor afisate, insa puteti selecta doar unul, printr-un simplu click, urmand sa apasati butonul “Voteaza” (situat la finalul listei de proiecte)

Detalii despre proiectele ramase in concurs pot fi accesate prin apasarea butonului „Detalii” din dreptul fiecarui proiect afisat in lista finala de proiecte.

Rezultatul voturilor se actualizeaza automat, in timp real, si poate fi urmarit pe raiffeisencomunitati.ro/program-de-granturi/.

ATENTIERaiffeisen Bank SA, in calitate de Organizator al acestui Program de Granturi, isi rezerva dreptul de a valida sau anula voturile inregistrate online, in urma intreprinderii unor investigatii cu privire la modul in care au fost votate proiectele.

Este interzisa votarea de pe conturi create cu adrese de email temporare (create de pe domenii precum cele listate in aceasta pagina, dar si altele). Raiffeisen Bank isi rezerva dreaptul de a anula si sterge voturile unui proiect inregistrate cu conturi create de pe adrese de email temporare, fara a anunta in prealabil deponentul proiectului respectiv.

De asemenea, Raiffeisen Bank isi rezerva dreptul de a penaliza prin anularea voturilor sau chiar excluderea din competitie a oricarui proiect, ale carui voturi au fost castigate prin tentativa de frauda de orice tip – votarea cu conturi create de pe adrese de email temporare (vezi in paragraful anterior exemple de domenii), votarea de pe mai multe conturi create de acelasi utilizator, votarea prin diferite software-uri sau orice alt tip de frauda depistat de catre ORGANIZATOR, in urma intreprinderii unei investigatii cu privire la voturile unui proiect aflat in concurs.

Lista proiectelor castigatoare va fi afisata in cel mult 3 zile lucratoare de la incheierea Programului de Granturi, dupa verificarea si validarea de catre Raiffeisen Bank SA a voturilor inregistrate.

__________________________________________________________________________________

SECTIUNEA 5. Criterii de eligibilitate

5.1 Domenii eligibile:

  • educatie – generala sau financiara (formala);
  • servicii sociale – care stimuleaza autonomia persoanelor asistate;
  • sport – de masa, ca stil de viata  sanatos;
  • protectia mediului – ecologie urbana;
  • sanatate

5.2 Institutii eligibile:

  • organizatii neguvernamentale (asociatii, fundatii, federatii);
  • scoli;
  • spitale.

Programul Raiffeisen Comunitati isi propune sa contribuie la dezvoltarea unei retele de asociatii comunitare care sa raspunda nevoilor locale punctuale intr-un mod profesionist si care sa functioneze complementar serviciilor oferite de stat.

5.3. Cheltuieli eligibile:

  • resurse umane – maximum 70%
  • resurse logistice – maximum 80%
  • costuri directe legate de proiect – maximum 80%

ATENTIE:

a) Nu sunt eligibile investitiile in sedii sau constructii sau costurile de chirie pentru sediul asociatiei.

b) Bugetele propuse in cadrul proiectelor depuse de aplicanti pot fi reevaluate de Raiffeisen Bank SA.

5.4 Criterii de eligibilitate legate de aplicant:

  1. Aplicantul este o organizatie neguvernamentala (asociatie, fundatie sau federatie), spital sau scoala.
  2. Organizatia aplicanta are experienta de minimum 2 ani în deservirea grupurilor tinta.
  3. Organizatia aplicanta este acreditata în acordarea serviciilor propuse în proiect (acolo unde acreditarea este necesara).
  4. Organizatia aplicanta a depus bilantul financiar pentru ultimul an fiscal.
  5. Organizatia are un raport anual sau un alt mecanism de raportare transparenta a activitatii organizatiei (site web, material anual de prezentare, raport de audit etc.)
  6. O organizatie poate aplica pentru finantarea unui singur proiect (in cazul in care depune mai multe proiecte, va fi evaluat doar primul depus, restul vor fi respinse fara evaluare. Aplicantul poate decide, insa, ce proiect ramane in concurs, daca ii specifica ORGANIZATORULUI acest lucru).

5.5 Criterii de eligibilitate legate de proiect:

  1. Proiectul se incadreaza in domeniile pe care le sustine programul Raiffeisen Comunitati.
  2. Proiectul se desfasoara în una dintre localitatile in care exista o agentie Raiffeisen Bank SA.
  3. Proiectul va fi demarat in perioada septembrie-decembrie 2012 (poate continua si anul urmator).
  4. Suma solicitata nu este mai mica de 1.000 EUR si nu depaseste 5.000 EUR.
  5. Contributia organizatiei aplicante în proiectul propus este de minimum 20% din valoarea proiectului (contributie financiara, în resurse sau timpul angajatilor sai).
  6. Nu exista în cadrul acestui proiect alti finantatori institutionali sau companii cu statutul de finantatori sau parteneri unici/principali.
  7. Finantatorii secundari ai proiectului nu sunt institutii financiar-bancare.
  8. Rezultatele propuse de proiect se încadreaza în cel putin una dintre categoriile:
  • schimbari pozitive, pe termen mediu sau lung în modul de viata al beneficiarilor;
  • schimbari pozitive, pe termen mediu sau lung, in accesibilitatea/calitatea serviciilor medicale dintr-o institutie medicala;
  • schimbari pozitive, pe termen mediu sau lung, in calitatea procesului de invatamânt;
  • schimbari pozitive, pe termen mediu sau lung, in accesul pe piata fortei de munca pentru beneficiari.

__________________________________________________________________________________

SECTIUNEA 6. Criterii de selectie

6.1 Pentru scrisoarea de intentie:

  • respectarea criteriilor de eligibilitate (detaliate in Sectiunea 5);
  • nevoia identificata/scopul proiectului propus corespunde obiectivelor programului Raiffeisen Comunitati;
  • obiectivele proiectului sunt corect definite;
  • in ce masura proiectul deserveste grupul tinta identificat;
  • planul de activitati este corelat cu obiectivele;
  • echipa proiectului are abilitatile necesare pentru atingerea obiectivelor;
  • bugetul este realist;
  • rezultatele proiectului corespund asteptarilor declarate ale proiectului;
  • viabilitatea proiectului pe termen lung,
  • rezultate pentru compania finantatoare, pentru angajatii ei.

6.2 Pentru propunerea de proiect:

  • documentele organizatiei/ institutiei aplicante (solicitate la ultimul punct din formular) trebuie sa fie complete si autentice;
  • aplicantul are minimum 2 ani de experienta in deservirea grupurilor tinta, conform regulamentului programului de granturi;
  • informatiile din cererea de finantare corespund cu cele din scrisoarea de intentie acceptata.

In cazul in care una sau mai multe dintre informatiile expuse anterior sunt eronate, incomplete sau nu sunt eligibile, conform regulamentului, proiectul aplicantului va fi eliminat din program si nu va putea fi votat de catre public.

Anexe obligatorii:

• Copie după actul constitutiv, cu legalizare;
• Copie după hotărârea de înfiinţare emisă de tribunal;
• Copie după certificatul de înregistrare în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor;
• Copie după certificatul de înregistrare cod fiscal;
• Raport anual, dacă există;
• CV-ul reprezentantului legal al asociaţiei;
• Copie după buletin pentru reprezentantul legal al asociaţiei.
Anexe opţionale:

• Copie după un raport de audit financiar extern (dacă există);
• Note de buget sau explicaţii suplimentare, dacă le consideraţi necesare;
• Alte documente care vă pot ajuta în formularea cererii de finanţare.

__________________________________________________________________________________

SECTIUNEA  7. Conditii de acordare a finantarii

Pentru finantarea proiectelor câstigatoare, se va semna un contract de sponsorizare cu Raiffeisen Bank S.A. in termen de 30 de zile calculate de la data anuntarii rezultatelor. Obiectul fiecarui contract de sponsorizare il va constitui proiectul anuntat câstigator. Propunerea de proiect va constitui anexa la contractul de sposorizare. Toate proiectele finantate sau cei care il deruleaza si au primit sponsorizarea vor trebui sa raporteze catre Raiffeisen Bank SA asupra rezultatelor proiectului conform standardelor London Benchmarking Group, standard oferit in România prin facilitatorul de tara Asociatia pentru Relatii Comunitare (ARC). Raiffeisen Bank SA si ARC vor oferi consultanta pentru utilizarea standardului de raportare.

__________________________________________________________________________________

SECTIUNEA 8. Alte drepturi si obligatii

8.1 Informatii suplimentare cu privire la organizarea si desfasurarea Programului de Granturi pot fi solicitate de catre orice persoana interesata, la adresa oficiala de e-mail raiffeisen.comunitati@raiffeisen.ro

8.2 Raiffeisen Bank SA poate decide oricand modificarea perioadelor celor trei etape de concurs, precum si incetarea sau suspendarea acestora, prin instiintare scrisa, in prealabil, pe blogul Raiffeisen Comunitati.

8.3 Raiffeisen Bank SA isi rezerva dreptul de a anula oricand decizia prin care un proiect a fost desemnat castigator, dar nu mai tarziu de data inceperii implementarii acestuia, daca se dovedeste ca participantul nu respecta oricare dintre prevederile acestui regulament.

8.4 Raiffeisen Bank SA are dreptul de a aduce imbunatatiri sau modificari de orice natura asupra unui proiect declarat castigator si care urmeaza a primi finantare prin Programul de Granturi „Raiffeisen Comunitati”.

8.5 Organizatia/institutia care castiga o finantare prin intermediul unui proiect in cadrul Programului de Granturi („Beneficiarul”) are obligatia sa foloseasca aceasta finantare exclusiv in scopul implementarii acelui proiect, in caz contrar, va fi obligata sa restituie integral suma acordata de Raiffeisen Bank SA.

8.6 Beneficiarul finantarii are obligatia sa respecte intocmai planul proiectului propus si aprobat de Raiffeisen Bank SA sau, daca apar modificari, sa le supuna aprobarii prealabile a Raiffeisen Bank SA.

8.7 Raiffeisen Bank SA isi rezerva dreptul de a realiza oricand, pe perioada desfasurarii proiectului, investigatii sau controale cu privire la modalitatea de implementare a proiectelor castigatoare.

8.8 Un proiect castigator poate primi finantare in cadrul unei singure editii a programului de granturi Raiffeisen Comunitati.

8.8 Beneficiarul are obligatia de a transmite sau prezenta, la cererea Raiffeisen Bank SA, rapoarte scrise de evaluare sau documente de orice natura, relevante pentru implementarea proiectelor castigatoare.