Sanatate Sport

Primul cros al echipei Raiffeisen Runners

Patru dintre colegii nostri care se pregatesc pentru Maratonul International Bucuresti din octombrie au participat la prima lor competitie oficiala: Crosul Hospice, din Brasov. Pentru ei, provocarea nu a fost distanta de 4,3 km ci caldura infernala, in conditiile in care inainte si in timpul unui concurs e bine sa te hidratezi, dar nu sa bei prea multa apa.

Gabriel Solomon, unul dintre cei doi traineri ai echipei Raiffeisen Runners, a alcatuit pe blogul lui o lista a lucrurilor pe care e bine sa le faci inainte si in timpul unei alergari, pe care v-o reproduc mai jos:

1. Sa nu te miri daca in noaptea de dinaintea competitiei o sa dormi mai prost, mai agitat decit de obicei. E normal. Sunt emotiile inerente. Cu toate acestea, a doua zi nu vei simti oboseala.

2. Atmosfera de concurs e unica. E o descatusare de energie, un freamat comun, e un transfer generalizat de emotie, care cel mai adesea iti dau aripi si iti descatuseaza energii nebanuite.

3. Nu subaprecia crosurile. Chiar daca se alearga pe distante mai scurte (mai scurte decit multe din alergarile tale anterioare) intensitatea efortului e mai mare. Mai ales la inceput, pregatirea pentru un maraton nu implica multe antrenamente de viteza. Iar la cros se alearga in viteza in regim de rezistenta. Ceea ce nu e deloc usor.

4. Fii foarte atent cum te hranesti si cum te hidratezi in ziua crosului. E recomandata o masa cam cu doua ore inainte de competitie, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ai stomacul plin. Nici apa nu trebuie bauta in exces. Cum la Brasov a fost foarte cald, s-a putut bea apa si in timpul alergarii, insa in astfel de conditii trebuie luate 1-2 guri mici.

5. Inainte de un cros e obligatorie o incalzire mai atenta: miscari de stretching, alergare la o viteza medie, dar trebuie si cateva sprinturi. Organismul trebuie sa transpire putin, sa se obisnuiasca cu efortul intens ce urmeaza. Foloseste incalzirea ca recunoastere a traseului de concurs.

6. Prinde-ti cu atentie numarul de concurs. Leaga bine sireturile (funda trebuie stransa, insa nodul nu trebuie sa jeneze). Verifica ceasul/cronometrul. E bine ca la sfarsit sa-ti stii timpul de alergare.

7. Nu porni prea rapid. O viteza prea ridicata, pe care nu esti obisnuit sa o sustii pe toata distanta te va obosi mai repede decat ai dori. De aceea, incepi putin mai usor, accelereaza treptat (incercand totusi sa pastrezi un ritm constant) si abia pe final accelereaza catre maximum.

8. Nu ceda, nu te opri chiar daca sunt momente cind simti asta. O sa reusesti mereu sa treci peste momentele dificile.

9. Bucura-te la final. Orice alergare terminata cu bine reprezinta un moment de satisfactie. Iar la crosul Hospice, ca si la multe alte crosuri, bucura-te suplimentar ca prin participarea ta ai contribuit la o cauza umanitara.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *