Banking responsabil Educaţie

Ce ar aduce succes unei banci, in opinia tinerilor?

Sambata, pe 24 martie, am participat la un eveniment care mi-a reincarcat bateriile: „Creativity and Innovation Challenge 2012”. Spun asta pentru ca am cunoscut acolo 86 de elevi din 14 licee din Bucuresti care m-au uimit cu energia si cu ideile cu care au rezolvat tema concursului: sa inchege un plan de afaceri care ar putea sta la baza unei banci pentru tineri. Si au reusit in nici patru ore!

Intrucat „Creativity and Innovation Challenge” este o competitie de creativitate antreprenoriala, singura resursa pe care au avut-o la dispozitie liceenii a fost ABCdar-ul bancar, manualul de educatie financiara dezvoltat de Raiffeisen Bank si Junior Achievement si oferit gratuit profesorilor și elevilor de liceu începând cu anul școlar 2010-2011.

Dat fiind faptul ca tema a fost la prima vedere, iar echipele au fost formate pe loc, aleator, creativitatea si gandirea au fost cele mai importante. Echipa castigatoare a fost formata din 5 elevi de la Liceul International de Informatica, Colegiul National Iulia Hasdeu, Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida, Colegiul National Spiru Haret si Colegiul National Ion Creanga. Echipele clasate pe primele trei locuri au primit premii in obiecte si carti.

Asadar, care a fost lucrul pe care l-au mentionat toti ca esential pentru succesul bancii? Ei bine, din punctul lor de vedere, comunicarea este cea mai importanta: banca ideala ar trebui sa fie activa atat offline, in institutiile de invatamant, in biblioteci, terase si librarii, cat si online, pe retelele sociale.

„Pentru elevi, evenimentul a fost o experienta antreprenoriala importanta si o provocare pentru dezvoltarea personala. Ei au gandit in doar patru ore o solutie la o problema de business, avand la dispozitie informatii din domeniul tehnic si de afaceri si consultanta din partea voluntarilor Raiffeisen Bank. Programul este un instrument extrem de eficient pentru motivarea tinerilor in a gasi solutii inovatoare din punct de vedere tehnologic si antreprenorial, lucru greu de obtinut in modul clasic de învatare. Este si o buna modalitate de incuraja parteneriatul dintre comunitatea educationala si cea de afaceri”  (Lucian Gramescu, Operations Manager Junior Achievement Romania)

“Ne bucurãm sã fim parteneri în acest proiect care încurajeazã spiritul întreprinzãtor al tinerilor. Exerciţiul pe care l-au fãcut astãzi elevii ne-a demonstrat cã un bagaj de informaţii corecte, o idee sustenabilã şi un plan de afaceri realist pot pune pe picioare o afacere. Mai mult, dacã adãugãm curaj şi creativitate, atribute specifice vârstei tinere, şansele de succes sunt foarte mari. Cu alte cuvinte, ceea ce am inţeles astãzi este cã antreprenoriatul nu are vârstã!” (Bogdana Diaconu, Ofițer Comunicare si Relatii Publice, Raiffeisen Bank).

Urmatorul „Creativity and Innovation Challenge” organizat de Raiffeisen Bank si Junior Achievement Romania va avea loc sambata urmatoare, pe 31 martie, in Constanta.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *