Social

Un nou start pentru proiectul Zburd – Educatie prin coaching pentru licee cu rezultate slabe la BAC

Directori, profesori, părinti si elevi de la cinci licee tehnice din Iasi, Sibiu, Brasov, Campulung Muscel si Bucuresti implicate în proiectul Zburd-Educatie prin coaching s-au reunit la începutul lunii noiembrie în Capitala.

Scopul intâlnirii a fost acela de a vedea care au fost progresele inregistrate pana acum, precum si ce isi propun liceele pentru anul scolar în curs.

Proiectul Zburd-Educație prin coaching, bazat pe voluntariat, a demarat în februarie 2012 și a fost lansat de către Asociaţia Română pentru Coaching și Asociația ROI, în parteneriat cu alte organizații, și cu sprijinul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului, initiativa beneficiind de sprijinul programului nostru de granturi Raiffeisen Comunităti.

“Venim cu o abordare noua in educatie, care a inceput sa dea roade în ceea priveste imbunatatirea comunicarii intre elevi si profesori si în modul cum se pregatesc elevii. Pentru prima oara, profesori, elevi, părintii si reprezentanti ai comunitătii locale învată să lucreze împreună si să-si ia soarta în propriile maini. Noi, coachii (antrenori) voluntari, facilitam procesul prin care ei se formeaza ca echipa. Dar ei sunt cei care constientizeaza problemele, isi asuma responsabilităti si gasesc solutii prin forte proprii. Este meritul lor, mai ales că mare parte elevii acestor licee provin din medii defavorizate si uneori nu-si permit să meargă la scoală pentru că nu au mijloacele necesare”, spune Simona David-Crisbasanu, managerul de proiect, si ea voluntar la rândul ei.

La seminarul de la București, participantii au constientizat că esențiale pentru a lucra bine împreună sunt deschiderea, încrederea, aprecierea și sprijnul. “Am învătat să am încredere în mine și să comunic mai mult. Sunt foarte mândră că fac parte din echipă și simt că voi putea ajuta persoanele din jurul meu”, afirmă Anca-Andreea Săcăleanu, elevă la Colegiul Tehnic Ștefănescu din Iași. Și profesorii au reacții similare.“Am învățat să am mai mare încredere în mine și în ceea ce fac. Cu răbdare, ajutor și speranță, putem să realizăm lucruri frumoase în școala noastră”, spune Gina Ursu, profesor la Liceul de Mecanică Fină din București.

Albert Craiu, consilier al ministrului Educației pe probleme legate de elevi și studenți, este de părere că “proiectul este benefic pentru școală, pentru că face ca vocea elevilor să fie auzită și îi încurajează să vină cu soluții la probleme precum absenteismul sau performanțele școlare. Elevii sunt plini de energie și idei, au nevoie doar să fie ascultați, încurajați și sprijiniti de profesori și părinți pentru a-și pune ideile în aplicare în avantajul tuturor, și al școlii. Ne bucurăm că acest proiect a început să aibă rezultate și îl susținem în continuare.”

Liceele incluse în acest proiect-pilot sunt: Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov, Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Terezianum Sibiu, Colegiul Tehnic Ștefănescu Iași , Colegiul Tehnic Câmpulung Muscel , Colegiul Școlar Industrial Mecanică Fină București. Aceste licee au înregistrat în 2011 o rată a promovabilitătii de maximum 20%.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *