Banking responsabil Consultanţă ONG

Fundraising – Lecţia 2: Perechea perfectă sau cum să îţi găseşti compania finanţatoare

La ce te gandeşti când auzi “sponsorizări de la companii”? O sumă mare în contul organizaţiei? Un contract plin de semnături? Un sentiment de uşurare că acum ai scăpat de povara de a strânge bani puţini de la mulţi donatori mici? Sau poate te-ai gândit cu groază la refuzul pe care l-ai putea primi?

În acest articol, vom vorbi despre cum să te pregăteşti pentru întâlnirea cu reprezentantul unei companii astfel încât să îţi maximizezi rezultatele şi să eviţi să pierzi timpul sau să fii dezămagit.

5 paşi pentru pregătirea întâlnirii cu compania:

  1. Trebuie să cunoşti foarte bine mediul de afaceri din localitatea ta, ce firme sunt şi cam cât de bine se descurcă în activitatea lor. Acelaşi principiu se aplică şi companiilor mari, multinaţionale. Sursele tale de informare: presa locală şi naţională (caută rezultate financiare, lansări de produse, schimbări de management). Prietenul tău: site-ul Ministerului de Finanţe (vezi rezultate financiare, dacă au taxele plătite etc.). Cu ce te ajută asta? Afli potenţialul de sponsorizare al companiei!
  2. Informează-te cu privire la beneficiile fiscale privind sponsorizarea. Asigură-te că ai inţeles bine de la un contabil cum funcţionează acest mecanism de deductibilitate. Fă o scurta prezentare pe care să i-o poţi lăsa interlocutorului. Atenţie: nu prezenta beneficiile acestei facilităţi unei companii despre care ştii că face deja sponsorizări! E clar că dacă face asta, cunoaşte mecanismul.
  3. Află ce proiecte a mai susţinut compania respectivă, cam cu ce sumă şi care a fost experienţa. Ar trebui să afli ce zone de interes are compania, dacă preferă proiecte pe termen lung sau scurt, mici sau mari, pionierat, cu bunuri sau cu bani etc.
  4. Află cauzele pe care le susţine compania. Aceste informaţii te pot salva de la multă muncă inutilă şi te pot ajuta să iţi imbunătăţeşti abordarea firmei în cauză.
  5. Află în ce fel se implică în comunitate managerul sau proprietarul firmei. În acest fel vei putea afla dacă persoanele cu care trebuie să discuţi sunt deschise la asemenea propuneri, dacă va trebui să te legi de produsele sau serviciile firmei în proiectul tău sau dacă e oportun să faci un eveniment cu angajaţii sau clienţii firmei.

7 lucruri pe care le poţi oferi companiei:

E foarte important să te poziţionezi corect atunci când te prezinţi la o companie. Vrei să fii un partener care poate ajuta compania (indiferent cât de mică sau de mare este) să adreseze o problema serioasă dar care e legată secundar de domeniul principal de activitate. Iată mai jos câteva idei pentru a te poziţiona corect:

  1. Poziţionare şi/sau inovaţie în relaţie cu clienţii companiei.
  2. Creşterea moralului şi loialităţii angajaţilor.
  3. Creşterea siguranţei şi buna desfăşurare a afacerii în comunitatea locală.
  4. Îmbunătăţirea sau iniţierea unor noi relaţii cu diferiţi actori locali importanţi.
  5. Soluţionarea unor probleme ce afectează activitatea firmei (de exemplu, câinii vagabonzi în zona unde firma în cauză îşi desfăşoară activitatea, pot fi o problemă atât pentru angajaţi cât şi pentru partenerii de afaceri).
  6. Atingerea obiectivelor de afaceri (tot mai multe companii intră în competiţii pentru proiecte internaţionale unde şi componenta de responsabilitate socială constituie un criteriu de selecţie).
  7. Diferenţiere într-o piaţă saturată, unde mesajele clasice de promovare nu îşi mai fac efectul scontat.

Bibliografie: manualul de strângere de fonduri „Ingrediente şi reţete pentru atragerea de fonduri”. Îl poti solicita aici.

 

Articol de Ioana Szatmari, Practician CSR, ARC Romania.

– Lecţia 1: Fundraising ca-n filme

– Lecţia 3: Vezi partea plină a paharului!

– Lecţia 4: Cum transformi cercul in spirală

– Lecţia 5: Donator de cursă lungă

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *