Banking responsabil Consultanţă ONG

Fundraising – lecţia 15: Angajații – piatra prețioasă a oricărei companii

Un parteneriat bine construit cu o companie are potențialul de a se transforma pe termen lung într-o adevărată „cutie a Pandorei”. Resursele pe care le poate pune la dispoziție o astfel de instituție sunt pe cât de diverse, pe atât de valoroase. Dacă învățăm să gândim o astfel de instituție ca ansamblul oamenilor cu care lucrează, dintr-o dată paleta de opțiuni se diversifică enorm. Tot ceea ce trebuie să facem este să le oferim modalități de implicare ce le sunt la îndemână și să le arătăm că gesturile lor contează.

Dar ce ați putea să le propuneți? Înainte de a încerca orice variantă, trebuie să știți cum își doresc acești angajați să se implice. Poate pentru unii e mai simplu să se implice financiar, oferind donații, alții își vor dori să fie aproape de beneficiari, să îi cunoască și să îi ajute cu experiența sau priceperea lor.  De asemenea, trebuie să știți frecvența cu care aceștia doresc sau pot să se implice. Nu în ultimul rând, e important să știți dacă angajații companiei își doresc să susțină cauza voastră. Răspunsul la aceste variabile le puteți de obicei afla de la persoanele responsabile de coordonarea programelor comunitare, pentru unele va trebui să găsiți răspunsuri împreună. Indiferent de variantă, nu uitați să investiți în această etapă pentru a vă asigura că inițiativa propusă de voi se potrivește echipei companiei cu care vreți să lucrați.

Iată și câteva mecanisme de implicare socială pe care le puteți propune companiilor și angajaților lor.

Donațiile salariale – această metodă de implicare a angajaților presupune un efort inițial destul de intens, însă, odată pus în funcțiune, mecanismul presupune mult mai puțină muncă. Astfel, compania își încurajează angajații să doneze lunar, din salariu, o sumă pe care o doresc. Odată strânsă suma de la angajați, compania, de obicei, dublează suma oferită de aceștia. Atunci când sistemul este deja integrat, efortul organizației este axat pe informare a donatorilor cu privire la modul în care sunt folosite resursele lor și asupra intențiilor de viitor, pentru a-i menține motivați.

Organizația anului – sunt companii care obișnuiesc să susțină în fiecare an o cauză sau un proiect pe care angajații îl propun. Chiar dacă companiile cu care lucrați în prezent nu au un asemenea sistem, îl puteți propune. Organizațiile alese ca parteneri pe durata de un an beneficiază de sumele strânse în diverse evenimente de atragere de fonduri organizate de sau pentru angajați –  zile de gătit pentru colegi, colecte, cutii de donații etc.

Evenimente specializate – multe companii organizează sau participă la evenimente dedicate specialiștilor din domeniile lor de activitate. Aceste întâlniri au scopul de a coagula comunitatea profesioniștilor, de informare și realizare de noi parteneriate. Pentru a participa la astfel de întâlniri, mulți profesioniști plătesc o taxă de participare, care este utilizată pentru organizarea evenimentului. Dacă aveți un partener din sectorul de afaceri care știți că organizează astfel de întâlniri, propuneți-i să includă în această taxă și o donație pentru organizație. Bineînțeles, această schimbare trebuie comunicată participanților, ceea ce reprezintă o oportunitate excelentă pentru voi de a vă face cunoscuți și să vă atrageți noi parteneri.

Voluntariat corporatist și contribuții pro bono – poate această variantă e cea mai utilizată de către organizații. De aceea nu am să insist asupra beneficiilor voluntariatului, ci mai degrabă aș vrea să subliniez posibile riscuri ce pot apărea atunci când găzduiți voluntari corporatiști. Având în vedere că e vorba de persoane foarte ocupate, e extrem de important să stabiliți când pot veni să voluntarieze. Unii dintre ei nici nu vor putea participa la sesiuni de instruire, atunci când este necesar, așa că poate găsiți modalități alternative de implicare – oferirea de asistență tehnică (ex: mentenanță pentru site-ul organizației, asistență juridică etc.).

Aceste mecanisme pot fi dezvoltate și adaptate fiecărei organizații și fiecărui partener corporatist. Singurele lucruri de care aveți nevoie sunt un pic de curaj și creativitate.

Articol scris de Ioana Szatmari- ARC România

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *