Banking responsabil Educaţie Uncategorized

5 elevi de la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov au câştigat competiţia de creativitate și inovație pentru administrarea bugetului personal

La finalul săptămânii trecute, TechHub Bucharest a găzduit finala competiţiei Creativity & Innovation Challenge organizată de Raiffeisen Bank România cu sprijinul Junior Achievement România. Evenimentul s-a desfăşurat sub forma unui maraton de 48 de ore de creare a unei aplicații pentru tehnologia mobilă, pe parcursul căruia cele trei echipe finaliste (formate din elevi de la trei licee din Constanţa, Iaşi ş Braşov) au lucrat alături de profesionişti din IT și comunicare pentru a realiza cea mai bună propunere de aplicație pentru tehnologia mobilă, care să ajute tinerii și adulții să își optimizeze bugetul personal.

Money Waves (echipă formată din elevi ai Colegiului Naţional „Mircea cel Bătrân” din Constanţa), Money Spirit (Colegiul Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov) şi iWish (Liceul Pedagogic „Vasile Lupu” din Iaşi) sunt echipele finaliste care au concurat pentru marele premiu al competiţiei: 3.000 EUR pentru dezvoltarea şi comunicarea propriei aplicaţii. Înainte de a se califica la finala națională, echipele au fost selectate în cadrul competițiilor locale derulate de Raiffeisen Bank și Junior Achievement în octombrie și noiembrie, în cadrul programului educațional „ABCdar bancar”, program ce se derulează în şcoli din anul 2011.

Creativity & Innovation Challenge a început sâmbăta trecută, 28 iunie, cu un workshop despre dezvoltarea aplicaţiilor mobile, susţinut de Andrei Costescu (Fondator şi CEO MReady). care a lucrat alături de echipele participante pentru a le ajuta să îşi definească publicul ţintă, să înţeleagă nevoile specifice ale acestuia şi să definească specificaţiile tehnice ale aplicaţiilor mobile pe care le dezvoltă. Tinerii au avut apoi ocazia să pună în aplicare conceptele dezvoltate şi să înţeleagă aplicabilitatea lor practică rezolvând un studiu de caz.

Evenimentul a continuat cu o prezentare susţinută de Irina Nicoleta Scarlat (PR Manager TechHub Bucharest) care a atins punctele esenţiale ale dezvoltării unui plan de comunicare eficient pentru un startup. De la publicitate şi relaţii publice şi până la marketing direct şi promoţii, tinerii au înţeles care sunt canalele de comunicare pe care le pot utiliza pentru promovarea aplicaţiilor pe care le dezvoltă şi modul în care trebuie să aleagă aceste canale pentru a ajunge la publicul ţintă şi a avea impactul dorit în contextul unui buget de comunicare limitat.

Ulterior, tinerii au fost puşi în situaţia de a pune în practică lecţiile învăţate lucrând la dezvoltarea propriilor aplicaţii. Sâmbătă şi duminică, cei 15 finalişti au creat personas şi au definit publicul ţintă, au dezvoltat wireframe-uri pentru propriile aplicaţii, au creat planuri de comunicare complete şi au pregătit prezentările finale.

În plus, tinerii au avut ocazia de a lucra împreună cu Miruna Sfia (Designer) care i-a învăţat cum să definească specificaţii pentru identitatea vizuală a aplicaţiei pe care o dezvoltă şi a conceput logo-uri pentru fiecare proiect în parte.

Maratonul s-a încheiat duminică, 29 iunie, atunci când cele trei echipe finaliste au fost puse în situaţia de a convinge juriul că aplicaţia lor merită să câştige finala Creativity & Innovation Challenge. Bogdana Diaconu (Public Affairs Specialist Raiffeisen Bank), Adina Carmen Frâncu (PR & Communications Officer Raiffeisen Bank), Andreea Cruce (Marketing Research Manager Raiffeisen Bank), Daniela Staicu (Marketing & Communication Manager Junior Achievement România), Andrei Costescu (Fondator şi CEO MReady), Mădălin Crăciun (Designer MReady), Miruna Sfia (Designer) şi Irina Nicoleta Scarlat (PR Manager TechHub Bucharest) au făcut parte din juriu şi au avut misiunea deloc uşoară de a alege marii câştigători ai competiţiei Creativity &  Innovation Challenge.

În evaluarea echipelor, juriul a luat în considerare identificarea publicului ţintă şi adaptarea funcţionalităţilor aplicaţiei în funcţie de nevoile acestuia, calitatea wireframe-urilor şi a specificaţiilor tehnice, fezabilitatea implementării, analiza competiţiei şi identificarea avantajelor competitive, planul de comunicare, alocarea bugetului disponibil, precum şi calitatea prezentării, a suportului vizual şi a răspunsurilor la întrebări.

La finalul maratonului, Money Waves, echipa formată din elevi ai Colegiului Naţional „Mircea cel Bătrân” din Constanţa, a primit premiul special pentru cea mai bună campanie de comunicare. Premiul pentru cea mai bună prezentare a fost oferit echipei iWish de la Liceul Pedagogic „Vasile Lupu” din Iaşi.

Money Spirit, echipa formată din Alexandra Alexandrescu, Rareş Dumitru, Iulia Petrescu, Codrin Popa şi Radu George Daniel de la Colegiul Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov a fost desemnată câştigătoarea competiţiei Creativity & Innovation Challenge. Eforturile liceenilor nu se opresc însă aici: premiul în valoare de 3.000 EUR oferit de Raiffeisen Bank va fi folosit pentru dezvoltarea aplicaţiei de gestiune financiară a bugetului şi promovarea acesteia, iar tinerii vor continua să lucreze împreună cu echipa Mready şi Junior Achievement România pentru a-şi transforma ideea în realitate.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *