Educaţie Social

Impactul unui profesor „Teach” in comunitate

In toata lumea, indiferent de gradul de dezvoltare al unei tari, problemele in educatie sunt numeroase si complicate. Este limpede ca nu toti copiii au acces egal la educatie de calitate, iar multi copii nu au acces la educatie deloc, din motive fie ele sociale, politice, geografice sau istorice. In Romania, problema care se pune este mai degraba ce fel de educatie vrem sa primeasca copiii nostri? Societatea cauta solutii, iar noi sprijinim initiativele care vin cu modele.

Inca de la prima intalnire pe care am avut-o cu Teach for Romania, am fost convinsi ca este un proiect care merita sustinere din partea mediului privat si ca trebuie sa ne unim fortele pe termen lung. Ideea proiectului este simpla si clara, dovada reusitei exista deja in cele 35 de tari unde activeaza organizatia international Teach for All si proiectul daduse rezultate si in tari mai mari si cu probleme mai mari in invatamant. Teach for Romania a gasit o cale sa mai indrepte lucrurile in sistemul educational, oferind aceasta experienta diferita de predare/invatare, care s-a dovedit ca valorifica mai bine potentialul invatatorilor si profesorilor, dar si pe cel al copiilor. Rezultatele lor sunt impresionante in lume si vizibile in Romania, in comunitatile in care a activat, dupa numai un an. Un model de educatie care da rezultate in mod vizibil si constant poate rezolva inca mai multe probleme decat obtinerea unor generatii cu un viitor mai sigur, poate duce la transformarea intregii societati.

Ada este una dintre profesoarele „Teach”” sustinuta de noi​ care preda la o scoala din Garcin, Sacele, inca din primul an de cand suntem parteneri.  Iata o farama din impactul pe care l-a avut munca ei in scoala aceasta complicata:

„Rezultatele le putem imparti in: acumularea de cunostinte, modificarea de comportamentelor si cea de perspectiva.

Acumularea de cunostinte se vede la majoritatea elevilor. II pot da exemplu pe Sorin, care la inceputul anului, uitase literele si lipsea foarte mult. In decembrie, cand am facut teatru de umbre, si-a dat seama ca are nevoie sa invete sa citeasca sa-i fie mai usor in viata. Din ianuarie nu a mai lipsit la fel de mult. A reinvatat toate literele. A depasit multi colegi la matematica, stiind sa faca adunari, scaderi, inmultiri simple si impartiri. Se ambitioneaza sa faca puzzleuri de 250 de piese cu prietenii din clasa si impartaseste lucruri pe care le afla de la televizor. Mai are scapari, dar in comparatie cu primele lunii din anul scolar 2014-2015, cand a fost elevul ​altei profesoare​ , si avea excese de furie, se vede o evolutie clara.

Modificarile de comportament se vad mai bine la cei care au fost mai violenti la inceputul anului trecut. Cel mai bun exemplu este Alex. Din punct de vedere al cunostintelor inca este printre ultimi din clasa. Nu poate reproduce in scris literele, dar stie sa faca adunari, scaderi, inmultiri si impartiri prin metoda grafica. Probleme de comportament sunt din starea familie lui. Tatal este in inchisoare si se duce sa-l viziteze o data pe luna. Imi poveste de vizitele lui cu o naturalete surprinzatoare. Este atent cand sunt explicatii si poate spune exact ce am spus. In curand va urma ore de consiliere si orientare cu psihologul scolii, dupa ce am insistat sa nu fie mutat din clasa mea in urma unui conflict. Ma vede ca o autoritate si intelege ce inseamna respect pentru ca simte ca este respectat.

In ceea ce priveste Access and exposure am trei elevi care vor sa se mute in clasa a Va de la scoala noastra. Poate nu pare mult dar avand in vedere ca sunt unii dintre cei mai buni din clasa si au inteles ca trebuie sa investe​sti in educatia ta pentru a ajunge ceva in viata iti dai seama de importanta acestei decizii. Totul a inceput cand unul dintre parinti l-a intrebat pe fiul lui, Tavi, daca nu ar vrea sa se mute din clasa a Va la alta scoala. Apoi intr-o discutie in clasa i-am convins sa se duca la o scoala mai buna. Diferenta de distanta nu este mare dar de calitate da. Asa ca baietii au plecat acasa si si-au convins parintii ca din clasa a Va sa-i lase la Scoala Gimnaziala nr 4 Sacele. Sunt sigura ca o sa le fie greu, dar daca se ambitioneaza o sa le fie bine, in special daca raman toti trei impreuna.

Exemplele pot continua”

20160204_153611 20160414_155825

received_1117137828317225  received_1039447836086225

 

Teach for Romania este o organizatie centrată pe valori precum integritate, excelenta,  autenticitate,  determinare, invatare continuă, initiativa, colaborare, echilibru. Parte dintre acestea sunt si valorile Raiffeisen Bank. Avand aceasta fundatie comuna, parteneriatul dintre noi si ei s-a conturat de la sine. Teach for Romania recruteaza, pregateste si sustine invatatori si profesori model, pe care-i trimit in scolile unde nu s-au putut ocupa toate posturile, cu scopul de-a transforma educatia. Apoi intervenim noi, prin sustinerea si acoperirea cheltuielilor necesare pentru activitatea profesorilor. In 2014, Raiffeisen a sustinut 4 profesori in Sacele (comuna Garcin), judetul Brasov, iar in acest an scolar sustine 8 profesori.

Raiffeisen Bank are printre directiile strategice de investitii comunitare si facilitarea accesului la educatie pentru toti copiii

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *